Karta usługi publicznej
Wydziału Spraw Społecznych i Gospodarczych
Urzędu Miejskiego w Pabianicach

 

Wniosek o wydanie Karty Dużej Rodziny

 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1832 z późn. zm.).


Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33,
95-200 Pabianice, pokój nr 16a, tel. +48 42 22 54 631
w godzinach:
poniedziałek, środa, czwartek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 17.00
piątek: 8.00 - 15.00

Przerwa codziennie: 12.00 - 13.00

Wymagane dokumenty

  1. Składając wniosek o przyznanie Karty, przedstawia się w szczególności:
    1. w przypadku rodzica - oświadczenia, że rodzic miał lub ma na utrzymaniu łącznie co najmniej troje dzieci oraz, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej ani ograniczony we władzy rodzicielskiej przez umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej w stosunku do co najmniej trojga dzieci,
    2. w przypadku dzieci w wieku powyżej 18. roku życia, które uczą się w szkole lub w szkole wyższej - oświadczenie o planowanym terminie ukończenia nauki w danej placówce,
    3. w przypadku dzieci umieszczonych w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka - oryginał lub odpis postanowienia o umieszczeniu w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka,
    4. w przypadku osób przebywających w dotychczasowej rodzinie zastępczej albo w rodzinnym domu dziecka, które ukończyły 18 rok życia i nadal się uczą lub legitymują się orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności i uczą się - oświadczenie o pozostawaniu w dotychczasowej rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka.
  2. Karta oraz jej duplikat są przyznawane i wydawane na wniosek członka rodziny wielodzietnej.
  3. Członek rodziny wielodzietnej we wniosku o przyznanie Karty wskazuje, że wniosek dotyczy karty tradycyjnej lub karty elektronicznej.
  4. Rodzic lub małżonek rodzica we wniosku o przyznanie karty elektronicznej wskazuje jednocześnie członków rodziny wielodzietnej, której usługa ma dotyczyć.
  5. W przypadku gdy członek rodziny wielodzietnej ubiega się o przyznanie karty elektronicznej, we wniosku, o którym mowa w pkt. 2, jest obowiązany przedstawić adres poczty elektronicznej i numer telefonu komórkowego każdego członka rodziny wielodzietnej, który z usługi będzie korzystać.
  6. Wydanie Karty podlega opłacie w wysokości 9,21 zł.:
    1. w przypadku gdy członkowi rodziny wielodzietnej, przyznano już jedną formę karty (tradycyjną lub elektroniczną) i wystąpi on o wydanie drugiej formy Karty,
    2. w przypadku osób, które do dnia 31.12.2017 r. złożyły wniosek o KDR, przyznanie Karty elektronicznej będzie bezpłatne jeśli złożą one wniosek o przyznanie dodatkowej formy Karty (w postaci elektronicznej) do dnia 31.12.2019 r.
    3. jeśli wnioskodawca wnosi o wydanie duplikatu Karty, ponosi tylko opłatę za duplikat, niezależnie, czy chce go w formie tradycyjnej, elektronicznej czy w obu formach i wynosi 9,56 zł.
  7. Wniosek o przyznanie Karty lub wydanie jej duplikatu składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania członka rodziny wielodzietnej.
  8. Wniosek o przyznanie Karty lub wydanie jej duplikatu może złożyć w imieniu członków rodziny wielodzietnej członek rodziny wielodzietnej posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, który oświadczy, że jest umocowany do złożenia wniosku o przyznanie Karty lub jej duplikatu oraz do odebrania Karty lub jej duplikatu w imieniu członków rodziny wielodzietnej wskazanych we wniosku.


Miejsce złożenia i odbioru dokumentów
Złożenie dokumentów w formie pisemnej: Biuro Obsługi Interesantów, ul. Zamkowa 16 lub Wydział Spraw Społecznych i Gospodarczych, ul. Gabriela Narutowicza 33, 95-200 Pabianice, pokój nr 16a.
Złożenie dokumentów w formie elektronicznej: wniosek i dokumenty mogą być składane drogą elektroniczną wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny.

Termin realizacji
1 miesiąc.

Sposób załatwienia sprawy
Wydanie Kart Dużej Rodziny/Odmowa wydania Kart Dużej Rodziny w formie decyzji administracyjnej.

Opłaty
Brak

Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Pabianic.

Dodatkowe informacje
Brak.

 

 

[start] [koniec]



Załączniki:

Wniosek
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Oświadczenie - rodzina zastępcza
Oświadczenie dotyczące władzy rodzicielskiej
Oświadczenie o planowanym terminie zakończenia nauki