Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Tomasz Lenarczyk

95-200 Pabianice
ul. św. Jana 4
II piętro, pokój nr 20

tel.: +48 42 22 54 620
e-mail: iod@um.pabianice.pl

[start] [koniec]

Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Iwona Kaczyńska

95-200 Pabianice
ul. Zamkowa 16
III piętro, pokój nr 37

tel.: +48 42 22 54 657
e-mail: iod@um.pabianice.pl

[start] [koniec]

 

Do zadań Zespołu Inspektora Ochrony Danych Osobowych (stosującego symbol IOD) należy w szczególności:

  1. informowanie administratora danych osobowych, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz innych przepisów Unii Europejskiej lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
  2. monitorowanie przestrzegania rozporządzenia, o którym mowa w pkt 1, innych przepisów Unii Europejskiej lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
  3. udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 1;
  4. współpraca z organem nadzorczym;
  5. pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 1, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
  6. pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy rozporządzenia, o którym mowa w pkt 1;
  7. prowadzenie rejestru czynności lub rejestru kategorii czynności.